Tedarik zinciri ağları büyük resme bakmamızı sağlar, bizlerin malzeme ve bilgi akışını daha iyi anlamamızı sağlar.
Genellikle firmalar yalnızca kuruluşlarına odaklanır. Ne ürettiklerine veya ne sağladıklarına; son müşterinin ne aldığına değil. Bir tedarik zinciri ağına bakmak, firmaların malzemelerinin, bilgilerinin baştan sona genel hareketine bakmayı sağlar. Son müşteriye mümkün olan en iyi değerin sağlandığından emin olmak için gerekli bir eylemdir.Tedarik zincirleri ve tedarik ağları, son müşteriye hizmet etmek için kuruluşları birbirine bağlayarak malzeme ve bilgilerin akışını ve hareketini tanımlar.
Ağ, kuruluşların çapraz bağlanabildiği ve aralarında iki yönlü alışverişlerin olduğu daha karmaşık bir yapıyı tanımlarken; zincir daha basit, sıralı bir bağlantı kümesini tanımlar. Bir tedarik zinciri ağını anlamak için, tedarik zincirinin ne olduğunu anlamamız gerekir. Bir tedarik zinciri, bir zincir oluşturmak için birbirine bağlı bir dizi süreç anlamına gelmektedir. Bir tedarik zinciri ağı, kuruluşlar arasındaki bağlantıları ve bu bağlantılar arasında bilgi ve materyallerin nasıl aktığını gösterir. Tedarik zinciri ağı ne kadar ayrıntılı olursa o kadar karmaşık bir hal alır.
Kuruluşlar iki tür akışla birbirine bağlıdır:
Bir organizasyonun tedarik zinciri ağının tam bir resmini elde etmek için, bilgi ve malzeme akışı haritalandırılmalıdır. Verimsizlik daha sonra bulunabilir ve kaldırılabilir.
- Malzeme akışı: Malların ham mallardan (Yün, Ağaç ve Kömür vb.) nihai müşteriye teslim edilecek komple mallara (TV’ler, Radyolar ve Bilgisayarlar) taşınmasıdır.
- Bilgi akışı: Son müşteriden tedarik zinciri ağındaki önceki kuruluşlara olan taleptir.
Bir odak firma tedarikçilerine satış verilerini, tahmin talep bilgilerini sağlıyorsa; tedarikçileri maliyetleri azaltabilecek ve fiyatları iyileştirebilecektir. Son müşterinize daha iyi hizmet verebilmek için, tedarik ağınızda üretici veya perakendeci olsanız da son müşterilerinize etki eden güçlü ortaklıklar geliştirmek önemlidir. Daha iyi iletişim, verimliliği ve üretkenliği artıracaktır. Güven, daha iyi iletişim ve ilişkiler geliştirmenin temel bileşenidir.